"Vědí o nás. Vidí, jak jíme z prázdných talířů
a pijeme z prázdných sklenic..."

...a přesto jsme stále neviditelné...

Lifestyle

Kolik vody byste měli denně vypít?

12. ledna 2011 v 19:56
water
Dnes poměrně často diskutované téma, a také jeden z největších kamenů úrazu v životosprávě - pitný režim. Říkáte si, že když vypijete dvoulitrovou lahev limonády nebo krabici džusu denně máte vyhráno? Omyl. Stejně tak polévky a na vodu bohatá zelenina/ovoce. Jak limonády, tak ovocné džusy nebo polévky obsahují cukry a jiné další látky, k jejichž zpracování je zapotřebí opět voda, takže po požití takovýchto tekutin jste s příjmem prakticky na nule, protože veškerá voda v nich obsažená se spotřebuje na jejich rozklad. Co se týče kávy, čaje nebo alkoholu, tak to jsou tekutiny mínusové, jelikož organismus spíše odvodňují (proto by také ke kávě v každé restauraci měla být správně podávána i sklenice vody).
Na druhou stranu je samozřejmě nesmysl tvrdit, že 3l vypité vody denně jsou adekvátní a zdravé pro každého. Množství vody, kterou byste měli denně vypít (započítávají se do toho i nesladké minerálky), můžete sami vypočítat úplně jednoduše - doporučený denní příjem tekutiny se pohybuje mezi 0,5 - 0,7l na každých 15kg tělesné váhy. Např. člověk vážící 70kg by měl denně vypít 2,3l vody (70/15 = 4,7 a 4,7x0,5 = 2,3).
Samozřejmě při fyzické aktivitě se opět potřeba o něco zvýší (a to nejen proto, že se voda vylučuje i potem :))

Bosu

24. listopadu 2010 v 7:09
bosu5

BodyRock.tv

8. listopadu 2010 v 17:29
Zdravím krásky ♥
Protože už v téhle rubrice dlouho nic nepřibylo, přidávám sem video s jednou cvičební sestavou Zuzany Light (zvláštní příjmení :D). Zuzka je, jak můžete podle křestního jména a přízvuku ve videu poznat, z Čech a na youtube je z ní díky jejím cvikům mediální star :). Dle mého spousta těch cviků vypadá strašně (a i vtipně :D), ale Zuzka má úžasně vypracované a vytvarované tělo, i když já sama bych takové svaly asi nechtěla (jako by mi to někdy hrozilo :D). Tak pokud hledáte inspiraci na nové cviky, stačí se kouknout na její youtube channel nebo webové stránky, je tam toho spousta ;).

Domácí zmrzlina

13. června 2010 v 14:32
Tak tedy, zde je slibovaný recept ;). Je to taková má verze, tvořená kombinací všech možných receptů, co jsem našla na internetu. Na domácí zmrzlině je nejlepší to, že si ji můžete udělat zcela podle sebe a své chuti, ať už sladkou a smetanovou nebo dietní. Další výhoda zmrzliny je, že díky ledovým krystalkům vody dokáže oblafnout náš prázdný žaludek a uspokojit mlsný jazýček při přijatelné energetické hodnotě (tedy pokud se neuchýlíte ke smetanové, čokoládové a podobným verzím). Pokud vás honí mlsná (jako poslední týden mě xD), je toto řešení mnohem lepší, než se ládovat čokoládou :). A jak tuhle pochoutku udělat? Žádný problém, pokud máte doma mrazák a mixér ;)

Budete potřebovat: Cca 1/2 kg ovoce (zde se fantazii meze nekladou - jahody, banány, meloun, meruňky...), mléko, větší (ne ponorný!) mixér se sekacími noži (takové ty velké např. na sekání masa)

Do misky dejte na přiměřené kousky nakrájené ovoce (přiměřené se rozumí něco kolem velikosti
ice cream
 jahody). Nejlépe trochu menší množství, než kolik váš mixér dokáže pojmout (musíte si nechat nějakou rezervu na pozdější přidání mléka). Ovoce dejte na několik hodin do mrazáku, dokud nebude totálně skrz naskrz promrzlé (nejlepší je nechat ho tam přes noc - jistota je jistota:)). Je dobré ho ještě cca po hodině, kdy jste misku vložili do mrazáku, trochu promíchat (v tomto stádiu to ještě jde), aby se vám úplně neslepilo. Zmrzlé kousky ovoce pak dejte do mixéru a zezačátku jen krátce mixněte, aby se rozpadly ty největší kusy. Poté mixujte bez přestání tak dlouho, dokud vám nevznikne ovocná ledová tříšť. Do tříště pak za stálého mixování přidávejte po troškách mléko a cukr dle chuti, až zmrzlina získá vámi požadovanou konzistenci (pokud bude trochu řidší, nevadí - v mrazáku opět o něco ztuhne). Můžete si tak vytvořit hustou, tuhou zmrzlinu, nebo tekutější shake :). Pokud bude potřeba, stěrkou mezi mixováním sundejte zbytky tříště z okrajů nádoby mixéru, aby se s mlékem promíchalo opravdu všechno. Jestliže chcete mít zmrzlinu dietnější, doporučuji místo cukru přidat banán (což u banánové netřeba :D). Pokud máte menší nebo slabší mixér a půl kila ovoce je na něj příliš, udělejte raději poloviční množství. Mixér musí být schopen zmražené kousky pořádně rozmělnit a některé slabší mixéry toto množství nezvládají - měli byste pak ve zmrzlině velké hrudky. Samozřejmě můžete místo mléka použít i smetanu, ale asi všichni víme, co by to znamenalo :). Jako další vychytávky lze přidat třeba trocha rumu, medu nebo malinko kávy - prostě si můžete vytvořit takové kombinace, na které máte zrovna chuť ;).

Nezbývá, než hotovou zmrzlinu dát do nějaké umělohmotné misky, dobře zavřít a vložit do chladničky :). Dobrou chuť.


Zrychlete svůj metabolismus

4. června 2010 v 20:17
07
1. Jezte více mléčných výrobků
Mléčné výrobky podporují schopnost organismu spalovat tuky. Vápník v nich obsažený, podporuje hubnutí a nedovolí tukovým buňkám dělat si přemrštěné zásoby.

Podmáslí

31. května 2010 v 18:06
žena, blondýna
Mnohým z Vás je jistě známo, že podmáslí je chutný a našemu zdraví prospěšný nápoj, pozitivně ovlivňující trávení. Ale co víc, při vnějším používání posiluje také pokožku.

Sushi

29. května 2010 v 11:37

Je tu víc než tisíc let

Vznik sushi ovlivnilo spoutání asijského kontinentu buddhistickou vírou, která důsledně omezuje konzumaci některých druhů masa. Jednou z možných alternativ se pak stávají ryby, které se jíst Sushi má více než tisíciletou tradici. Klikněte pro zvětšení!smí. První zmínku o sushi máme už ze 7.století! Možná vás překvapí, že slovo sushi překládáme z originálu jako "kyselá rýže". Není ale třeba se ničeho obávat, původ tohoto slova má rovněž dlouhou historii. Hovoří se v něm o speciálně kvašené rýži, která se využívala k minulosti k fermentaci ryb. Rýže se pak už nekonzumovala, pouze takto připravené ryby šly do prodeje. Náhodně se pak přišlo na to, že tato kombinace dohromady výborně chutná, a sushi bylo na světě. Ve 20.letech 19. století se díky muži jménem Hanaya Yohei definitivně ustoupilo od složité přípravy z kvašené rýže. Postupem času si každá část Japonska vymyslela svůj vlastní způsob, jak sushi připravit, a některé z těchto receptů se používají dodnes.

Deset zázračných potravin pro vaše tělo

18. května 2010 v 19:19
1. Avokádo
Toto ovoce hruškovitého tvaru asi jen 160 kalorií a obsahuje tolik vlákniny jako jeden plátek celozrnného chleba. Poskytuje vitamin C a B6, draslík, antioxidanty a jednu třetinu doporučené dávky kyseliny listové. Avokádo je výborné na kožní problémy, stres a srdeční choroby. Staří Aztékové ho dokonce používali jako afrodiziakum.
Je pravda, že avokádo bývá občas zatracováno pro vysoký obsah tuku a v Americe si proto vysloužilo přezdívku "máslová hruška." Jenže obsahuje převážně mono-nenasycené tuky, které
avocado
 jsou dobré pro zdraví, protože snižují hladinu cholesterolu.
Vědci zjistili, že avokádo je bohaté na beta sitosterol - přírodní látku, snižující krevní cholesterol. Melanie Polk, dietní sestra a ředitelka vzdělání o výživě z Amerického institutu pro výzkum rakoviny z Washingtonu, doporučuje: "Místo másla nebo sýra si na chléb namažte rozmačkané avokádo, nebo použijte plátek avokáda jako náhradu majonézy v sendviči. Nejenže tak sníte mnohem méně kalorií, ale také se vyhnete nasyceným tukům a zvýšíte příjem mono-nenasycených tuků, které jsou dobré pro vaše zdraví."

Jak zhubnout s kávou?

23. dubna 2010 v 9:21

Chcete shodit přebytečné kilogramy? Zkuste to s novým druhem kávy.


123
Extra virgin gurmet coffee - iva cafe - Extra virgin gurmet coffee je výborným prostředkem kkava2 redukci váhy. Tento druh kávy obsahuje jen malé množství kofeinu a mnoho nenasycených mastných kyselin a lipidických olejů. Tyto látky jsou zdraví prospěšné. Naleznete je v zelenině a obilí.
Pokud se káva a kofein, v ní obsažený, podává ve velmi malých dávkách, urychluje spalování tělesných tuků. Stimuluje centrální nervovou soustavu a kardiovaskulární systém, a tím zlepšuje metabolismus. Vaše tělo v tuto chvíli využívá jako zdroj energie tuk, místo cukrů, a přebytečné kilogramy mizí. Káva sama o sobě má zanedbatelné množství energie.
Pití kávy umožňuje těm, kdo alespoň trošku cvičí nebo se jinak fyzickykavapohybují, zhubnout mnohem rychleji a s viditelným účinkem.
 Ale pozor! Pokud se chystáte cvičit, dejte si kávu (nejlépe s nízkým obsahem kofeinu) spíše půl hodiny až hodinu před cvičením, než po něm. Kofein je diuretikum, takže může způsobit odvodnění organismu. Proto si nezapomínejte ke každému šálku kávy dát minimálně jednu sklenici vody.
Pokud chcete hubnout s kávou, mějte na paměti, že čím je káva kvalitnější, tím je jemnější, obsahuje méně kofeinu a je zdravější.


Stravujte se podle toho, do jaké patříte metabolické skupiny

21. dubna 2010 v 23:25
stravaTakzvané metabolické profilování lidí je sice moderní fenomén, ale vychází ze starodávného medicínského učení, indické, čínské, egyptské i řecké medicíny. I v současné době existuje řada lékařů i vědců, kteří upozorňují na význam biochemické individuality člověka a podle nich - co je pro jednoho člověka lék, může být pro druhého jedem.

Jednotliví lidé patřící do různých tzv. endokrinních typů, mají nejen různý vztah k určitým typům potravy, ale mají i rozdílné typy spalování energie. Každý člověk má vzhledem ke svému individuálnímu genetickému charakteru také různou potřebu živin.

Jelikož nám potrava slouží jako "palivo", na jídle také záleží, zda budou dobře vyživeny buňky našeho organismu a jestli budeme živí a zdraví. Dlouhodobý nedostatek správné stravy vede k chronickým nemocem a potížím. Některé potraviny, které se našemu metabolismu nehodí, nám mohou uškodit. Naopak některé prospějí. Pokud tyto potřeby zjistíme a zařadíme do jídelníčku, pak budeme zdraví a fit.
 
 

Reklama

It's just my way of beauty...